neděle 12. ledna 2025
ikona hodiny 23. 7. 2024 09:17

Česká mládež dává přednost zahraničním destinacím před domácími

Stále více mladých Čechů upřednostňuje dovolenou v zahraničí před tuzemskem. Nejnovější data ukazují, že 65 % Čechů plánuje dovolenou v zahraničí, a tento trend je u mladých ještě výraznější. Proč tomu tak je a kam nejraději vyrážejí? Milan Zeman, ředitel strategie agentury myTimi, prozradil hlavní důvody této změny.

Foto: Shutterstock.com
Česká mládež dává přednost zahraničním destinacím před domácími Foto: Shutterstock.com

Jedním z hlavních důvodů, proč česká mládež upřednostňuje zahraniční dovolené, je způsob moderní marketingové komunikace zahraničních destinací. Názorným příkladem jsou letecké společnosti Ryanair a EasyJet, stejně jako cestovní portály typu Kiwi.com, které umí dokonale cílit své kampaně na mladé cestovatele. Využívají k tomu sociální sítě a moderní formáty obsahu, jako jsou trendy, memes a atraktivní vizuály, které rezonují s mladou generací. Naproti tomu kampaně pro dovolené v Česku často míří na starší klientelu nebo rodiny s dětmi a jejich prezentace na sociálních sítích bývá méně atraktivní pro mladé publikum.

Touha po exotice a uznání

Mladí lidé jsou výrazně ovlivněni sociálními sítěmi. „Chlubit se exotickým okolím, památkami nebo pláží je víc cool a na sítích získá víc lajků a zájmu než naše řeky, zelené listnaté stromy a pole, které vídáme denně,“ říká Milan Zeman, ředitel strategie agentury myTimi, www.mytimi.cz, a uvádí, že mladí získávají více pozornosti a uznání za cestování do zahraničí, což posiluje jejich motivaci cestovat mimo Česko. Tento sociální tlak vytváří silný motivační faktor, který přispívá k jejich volbě vycestovat na dovolenou do zahraničí.

Cena a dostupnost

Náklady na dovolenou hrají také významnou roli. Tuzemské hotely a pobyty bývají často stejně drahé nebo dokonce dražší než zahraniční destinace. „Země jako Thajsko, Vietnam, Kambodža, Chorvatsko, Itálie nebo Řecko nabízejí skvělé zážitky za velmi přijatelné ceny,“ uvádí Milan Zeman.  Zmíněné asijské země lákají turisty svou unikátní kulturou, kuchyní a relativně nízkými náklady na pobyt, a proto jsou mezi mladými cestovateli ve spojení s touhou zažít nezapomenutelné zážitky a dobrodružství mnohem žádanější než tuzemská místa.

Proč je Česko upozaděné?

I když Česko nabízí nádhernou přírodu, historická města a kulturní památky, mladí lidé je často vnímají jako méně atraktivní ve srovnání se zahraničními lokalitami. Místní turistické destinace, jako jsou malebné české vesničky, krásné hrady a zámky či přírodní parky, sice mají svou jedinečnost a kouzlo, ale mladým tam mnohdy může chybět wow efekt. Navíc, jak už bylo zmíněno, ekonomické aspekty a efektivní zahraniční marketing nepřetržitě hrají svou roli.

Články autora Pavel Kašpar

Nejnovější články

Pohled z praxe

Co očekávají od roku 2025 majitelé a ředitelé firem?

Ekonomika neprochází lehkým obdobím – byrokracie a regulace...
Expertní pohled

Devastující kyberútoky budou pokračovat

Slovenský Úrad geodézie, kartografie a katastra (ÚGKK) se...
Expertní pohled

Ochlazení trhu práce pokračuje, průmysl redukuje místa

Prosincová míra nezaměstnanosti vzrostla z 3,9 % na...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch

Smartwings přibyla pětina cestujících

Na svých pravidelných a charterových letech loni tuzemská...
Cestovní ruch

Novinky cestovního ruchu se představí v Letňanech

Mezinárodní veletrh cestovního ruchu a regionální turistiky vstoupí...
Aktuality

Regulací Airbnb v Praze by ceny nájmů mohly klesnout až o 9 %

Turisté berou Prahu během vánočního času i blížícího...