ikona hodiny 3. 3. 2023 08:38

Význam a využití digitálních peněženek významně poroste

Digitální peněženky se stávají stále populárnějšími a důležitějšími způsoby placení, zejména v důsledku rostoucího využívání mobilních zařízení a rostoucího počtu online transakcí. V blízké době se rozšíří jejich používání nejen pro online platby, ale také pro placení v kamenných obchodech a na dalších místech ve fyzickém světě. Budou také více integrovat s dalšími technologiemi, jako jsou chytré domácnosti, IoT a blockchainové sítě, což umožní větší flexibilitu a rychlost při platbách.

Foto: Shutterstock.com
Elektronické peněženky přinesou i nové možnosti pro marketing Foto: Shutterstock.com

Digitální peněženka (také známá jako elektronická peněženka nebo e-wallet) je elektronický nástroj pro ukládání, přijímání a posílání peněz pomocí mobilních zařízení nebo počítače. „Digitální peněženka funguje podobně jako klasická peněženka, kde uchováváte své peníze, ale namísto fyzických peněz jsou peníze uloženy v digitální formě. To umožňuje uživatelům snadněji a bezpečněji platit za zboží a služby, posílat peníze přátelům či rodině, stejně tak přijímat platby,“ říká Zuzana Stehlíková, manažerka Royal Digital a specialistka na fintech společnosti IC Group.

Digitální peněženky mohou být napojeny na kreditní nebo debetní karty, bankovní účty nebo platební brány, a umožňují uživatelům přístup ke svým penězům a transakčním údajům pomocí mobilních aplikací nebo webových stránek. Některé digitální peněženky nabízí další funkce, jako jsou slevy a bonusy za platby, zprávy o transakcích a historii platby, a možnosti správy více měn.

„Očekává se, že digitální peněženky se budou v budoucnu více integrovat s dalšími technologiemi, jako jsou například chytré domácnosti, internet věcí (IoT) a blockchainové sítě, což umožní větší flexibilitu a rychlost při platbách,“ říká Zuzana Stehlíková, manažerka Royal Digital a specialistka na fintech společnosti IC Group.

Aktuální studie Accenture Life Trends 2023 uvádí jako jeden z klíčových trendů právě větší rozmach digitálních peněženek, které by mohly vyřešit problémy spojené s digitální identitou. Způsob, jakým se využívají, ale i zneužívají osobní údaje je neudržitelný a zralý na kompletní transformaci. Důvěra lidí v online zkušenost s danou značkou se snižuje ruku v ruce s tím, jak značky zacházejí s osobními údaji svých zákazníků. Uživatelé by však brzy mohli získat zpět kontrolu nad svými údaji.

Digitální peněženky obsahující tokeny – které budou představovat platební metody, průkazy totožnosti, věrnostní karty a další – umožní lidem rozhodovat o tom, jaké osobní údaje budou s organizacemi sdílet a dokonce přinesou i možnost je prodávat. To je nakonec i zajímavá zpráva pro značky. Protože údaje, o něž se zákazníci rozhodnou podělit, pak budou ještě cennější a relevantnější než informace získané třetí stranou, které se ve světě bez cookies již neshromažďují. K jejich větší bezpečnosti by měly postupně přispívat například pokročilé metody ověřování identity nebo biometrické technologie.

Články autora Michal Hoblík

Nejnovější články

Aktuality

HK ČR doprovází předsedu Senátu na misi do Japonska

Podpořit české firmy v oblasti energetiky, kreativního průmyslu,...
Cestovní ruch

Sektor služeb potvrzuje stabilizaci, růst však zůstává křehký

Výsledky sektoru služeb podporují relativně příznivý výhled pro...
Aktuality

Absolventi technických oborů mají na trhu práce velkou výhodu

Studenti maturitních ročníků právě v těchto dnech podávají...

Nejnovější Trendy

Aktuality

Kam se letos posune vybavení v konferenčních místnostech?

Umělá inteligence vstupuje stále více do pracovních prostor...
Trendy

Česká módní značka propojuje módu s uměním

Módní značka Vuch, vedle nedávno představeného projektu Vuch...
Trendy

Spořitelna má světové bankovní prvenství

Česká spořitelna pokračuje ve spolupráci s herním studiem...