Sick days jako benefit může využívat 30 % českých zaměstnanců
6. 1. 2025 14:57Situace na trhu práce si žádá zavádění nejrůznějších nadstandardních benefitů, kterými se zaměstnavatelé snaží získat a také udržet své zaměstnance....
Může to znít jako fráze, ale byl to v roce 2003 jeden z nejvýznamnějších okamžiků v třicetileté historii společnosti Minerva. Ta vznikla v červnu 1992 v Českých Budějovicích pod názvem DIGITIS. Jako mnoho jiných začínala v těch technologicky hladových dobách dodávkami hardwaru, záhy se však úspěšně orientovala na softwarová řešení.
Patrně klíčové bylo pro firmu již v roce 1994 partnerství s americkou společností QAD, která je autorem ERP systému pro výrobní společnosti QAD Adaptive ERP. Prioritně pokrývá šest základních výrobních odvětví – automobilový a elektrotechnický průmysl, potravinářství, strojírenství, výrobu spotřebního zboží a zdravotnickou výrobu. V roce 1996 byla založena pobočka na Slovensku, o dva roky později pak bylo 80 % akcií prodáno britské společnosti Minerva International Holdings. Tak vznikly společnosti Minerva Česká republika a Minerva Slovensko. Po šesti letech, po změně akcionářů britské matky, našlo pět českých manažerů odvahu převzít odpovědnost a jít vlastní cestou – českou a slovenskou dceru odkoupili a Minerva se tak stala opět českou firmou. Byl to historický mezník firmy. A správné rozhodnutí.
Již 30 let prodává a zavádí jediný ERP systém od firmy QAD ve výrobních podnicích nejen v České a Slovenské republice. Více informací o službách a produktech.
To ostatně dokazuje i fakt, že tři z oněch pěti statečných jsou stále na rozhodujících výkonných postech, dva již nahradili jejich nástupci, rodinní příslušníci. Jedním z původních aktérů je Petr Koptík, obchodní ředitel a předseda představenstva. „Jsem hrdý na to, že jsem byl u vzniku společnosti a že jsem s ní prožil celých třicet let. A jsem hrdý i na to, že jsme s dalšími spolumajiteli před lety dokázali převzít odpovědnost. Podařilo se nám vybudovat firmu se silnou a stabilní pozicí na trhu. Jednoznačně se přitom osvědčila naše strategie silného strategického spojenectví s kalifornskou firmou QAD. Žijeme v době, kdy IT technologie toho umějí stále více, ale současně jsou stále složitější. Pro výrobní firmy je stále těžší najít specialisty, kteří by dokázali bez problému zajistit bezpečný provoz podnikových informačních systémů. Stoupá cena těchto lidí, stoupají náklady na budování serverové infrastruktury a záložních řešení, stoupá důležitost ERP systému pro fungování firmy. My jsme již v historii realizovali mnoho zajímavých projektů, mnoha firmám jsme i ve složitých dobách byli dlouhodobým a spolehlivým partnerem, který jejich starosti s informačním systémem převezme na svá bedra. Dokázali jsme se vypořádat i s extrémy, od takového, kdy náš zákazník nemá žádného IT specialistu a nechce kupovat žádný HW ani SW, až po ten, kdy vše vlastní a o vše se chce postarat vlastními zdroji. Právě náš důraz na pružnost a stabilitu byl asi rozhodujícím faktorem, který nám umožnil přežít krizi v letech 2008 až 2010 i poslední dva roky, kdy jsme dokonce dokázali rozšiřovat služby a nabízet nové produkty a funkcionality,“ hodnotí Petr Koptík uplynulý čas.
Dlouhodobou strategií společnosti je zaměření na prodej, implementaci a servis informačních systémů úzce specializovaných na řízení výrobních a distribučních podniků. Co se týče produktové strategie, Minerva se – v souladu se strategií klíčových partnerů, jimiž jsou QAD a Siemens – dlouhodobě zaměřuje na výrobní podniky. Dominantními segmenty jsou automobilový průmysl a automotive, strojírenství a zpracování kovů, výroba potravin a nápojů včetně jejich distribuce, farmacie, lehká chemie, zpracování a výroba z plastů, zdravotnické výrobky, vybrané druhy spotřebního zboží, výrobky ze dřeva i elektronika a elektrotechnika. Minerva pokračuje i do budoucnosti s digitalizací a rozšiřuje v této oblasti další produkty. „Začínáme nabízet Digital Commerce, řešení pro digitální obchod od americké společnosti WebJaguar, nejlepšího poskytovatele řešení pro digitální služby. Dnes je součástí naší partnerské společnosti QAD, a my tedy budeme v regionu nabízet i její produkty, které mohou významně podpořit úsilí firem o rozvoj jejich schopnosti kompletní správy zákazníků prostřednictvím digitální transformace, což umožňuje omnichannel strategii pro prodej B2B a B2C. Jedná se o modulární a vysoce konfigurovatelné řešení a umožňuje zákazníkům snadno a rychle poskytovat personalizované webové nakupování, které je integrováno s ERP,“ poodhaluje plány Petr Koptík. Mimochodem, ta budoucnost není nijak vzdálená – již dnes experti otevřeně hovoří o tom, že e-commerce přestává být doménou retailového trhu a stává se naprosto běžnou součástí i obchodů mezi firmami.