Sick days jako benefit může využívat 30 % českých zaměstnanců
6. 1. 2025 14:57Situace na trhu práce si žádá zavádění nejrůznějších nadstandardních benefitů, kterými se zaměstnavatelé snaží získat a také udržet své zaměstnance....
Český fintech startup Twisto na konci června představil novinku na poli BNPL produktů (buy now pay later). Virtuální jednorázovou kartu mohou uživatelé využít na větší nákupy a platbu si dopředu rozložit na dobu, jaká jim vyhovuje. Přestože Twisto novinku uvedlo v tichosti bez marketingové kampaně, zájem zákazníků překonal všechna očekávání. Během července s kartou totiž nakoupili zboží za 26 milionů korun. Inovativní produkt a jeho nečekaný úspěch těší také poskytovatele platebních služeb Mastercard.
„Jednorázovou kartu jsme představili, abychom lidem umožnili pohodlněji rozložit platby i za větší nákupy, a to pomocí pár kliknutí. Částku k útratě i rozložení plateb si zákazník nastaví předem a ví, s čím může počítat. Novinka tak dobře doplňuje naše existující portfolio BNPL služeb, které uživatelům přináší pohodlnější nakupování a zároveň přehlednou správu osobních financí,“ vysvětluje výhody jednorázové karty Pavel Prucek, head of product v Twistu.
Jednorázová karta umožňuje zákazníkům nastavit si předem výši útraty a rozložit si platby za nákup na 3 až 12 měsíců. Při nákupu z partnerských e-shopů navíc mohou zákazníci kartu spojit se službou Nákup na třetiny, tedy s rozložením platby do tří měsíců bez navýšení. Maximální limit útraty je nastavovaný individuálně. Průměrná výše splátkového limitu je přitom téměř 40 tisíc Kč. Češi si s novou kartou podle údajů Twista průměrně rozkládají platby ve výši 6,8 tisíce korun, a to na 11 měsíců. V Polsku činí průměrná rozložená platba v přepočtu 4,9 tisíce korun, zato si Poláci platby rozkládají na delší dobu – 11,4 měsíce. Většinou se tedy zákazníci k horní hranici limitů nepřibližují a spíše kartu používají ke zlepšení svého osobního cashflow.
„U zákazníků má nová virtuální jednorázová karta úspěch, přestože ji nijak marketingově nepropagujeme. I tak si služba v červenci našla již přes 1 600 uživatelů v Česku i Polsku, kteří ji dokonce využívají opakovaně – naplánovali si rozložení už více než 3 800 plateb. Celkem nakoupili zboží za více než 26 milionů korun,“ popisuje úspěch nové služby Prucek.
Nová jednorázová karta funguje částečně díky technickým partnerům Twista – poskytovateli platebního systému Mastercard a technologické platformy Marqeta. Oba globální hráči na poli platebních produktů novinku mezi BNPL službami vítají.
„Zjednodušování uživatelského zážitku při placení je jednou z misí společnosti Mastercard a právě jednorázová virtuální karta od společnosti Twisto tyto nároky perfektně splňuje. Jde o další výjimečnou novinku na českém trhu. Spotřebitelé mohou mít instantní přístup k extra penězům, kdykoliv je nejvíce potřebují. Twisto patří mezi klíčové inovátory v oblasti plateb na českém trhu a mě velmi těší, že můžeme být součástí tohoto dalšího velmi zajímavého projektu,“ řekl Michal Čarný, generální ředitel společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.
„Se spuštěním nové BNPL služby Twisto pokračuje v posouvání hranic platebních možností pro zákazníky. V moderním komerčním prostředí je nutné, aby karty a prostředky byly dostupné v reálném čase, a jednorázové virtuální karty jsou klíčovou funkcionalitou technologické platformy Marqeta. Těší nás, že máme možnost s Twistem spolupracovat při vytváření nového uživatelského zážitku, který na trhu slaví úspěchy,“ říká Ian Johnson, senior vice president a managing director pro Evropu v Marqeta.