ikona hodiny 1. 7. 2020 11:11

Koronavirus mění současné podnikání

Online prodej je budoucnost

V posledních měsících jsme se potkali s velmi nepříjemnými okolnostmi, které přišly znenadání. Koronavirová situace není pro mnoho firem vůbec jednoduchá a B2C a B2B e-shopy se staly primárním kanálem pro přežití a další růst. Potvrdilo se, že online obchodování je jednoznačný trend do budoucna.

Foto: Shutterstock.com
Foto: Shutterstock.com

Velkoobchodní firmy, které přejdou do onlinu nyní, získají výraznou konkurenční výhodu proti ostatním. Digitalizace a automatizace výroby a obchodu zefektivní nejen celý proces objednání a expedice produktů, ale přispěje také ke snížení chybovosti a přinese nemalé úspory lidských kapacit.

NetDirect

Česká softwarová společnost zabývající se tvorbou e-shopových, SaaS a portálových řešení, webových stránek, vývojem SW na míru a online marketingem. Patří mezi nejvýznamnější dodavatele B2B portálů a B2C e-shopů na českém e-commerce trhu. E-commerce řešení staví na vlastních platformách, technologiích Microsoftu a headless principu. NetDirect dodává komplexní řešení s napojením na jakýkoliv CRM/IS/ERP systém či API (EDI, fullfilment, platební brány apod.). V NetDirectu se vám postarají o celý business koncept vašeho projektu od personalizace, automatizace, sběru big dat až po digitální marketing. Pro více informací kontaktujte přímo NetDirect.

 

Foto: archiv NetDirect
Daniel Lupinski Foto: archiv NetDirect

B2B e-shop je nový standard

Pandemie nákazy COVID-19 zpomalila a prakticky zastavila provoz mnoha firem a postihla jak maloobchod, tak velkoobchod. Současně se ale naskytla příležitost přesunout se do online prostředí a využít celkového komerčního potenciálu ve svůj prospěch. Koronavirus uspíšil digitalizaci podnikání a za pár měsíců posunul online byznys o několik let dopředu.

Jelikož česká e-commerce stejně jako ta celosvětová zaznamenala v posledním kvartálu neočekávaný růst, předpokládám letošní meziroční růst e-commerce jako celku v rozmezí 22-25 %. Jsou to obrovská čísla.

Spotřebitelé si zvykli nakupovat na internetu zboží běžné spotřeby a stejného komfortu se dožadují i B2B klienti. Chtějí znát skladovou dostupnost a personalizované ceny, vytvářet nabídky, poptávky či rozpočty pro další prodej –⁠ zkrátka využívat maximum funkcí modernějším způsobem, jednoduše a automatizovaně. Navíc dochází ke generační obměně a nastupující generace považuje internetové nákupy za naprostý standard.

„Decision makers” a další klíčoví manažeři, kteří online prodej v oblasti B2B doposud nebrali vážně, si nyní plně uvědomují, že e-commerce platforma může sloužit jako stěžejní prodejní kanál. V závislosti na tomto zjištění byli nuceni upravit korporátní myšlení a celkovou strategii do budoucna. V tuto chvíli přenášejí svůj byznys do onlinu, aby minimalizovali negativní dopady koranaviru, rozšířili portfolio zákazníků a dokázali udržet růst firmy. Přitom online nakupování v B2B segmentu je globálním trendem už od roku 2018 a mohli se na krizovou situaci předem připravit.

Online versus offline

Každá společnost uvažující o spuštění vlastního B2B e-shopu by měla počítat s investicí do vývoje a implementace nových modulů a funkcí, ideálně od prověřených profesionálů. Většina vývojářských agentur si účtuje hodinové sazby v rozsahu 1 300-2 500 Kč. Není to sice zanedbatelná částka, ale je potřeba si uvědomit, že B2B firmy naprosto běžně investují do výstavby nových prodejen mnohonásobně více. V porovnáním s vývojem internetového obchodu se jedná o násobně vyšší investici.

Firmy, které nevnímaly e-commerce platformy jako seriózní prodejní kanál, by měly po koronavirové pandemii změnit svůj názor. I když to může být pro mnohé velký krok do neznáma, nemusíte se do onlinu vrhnout sami a bez pomoci. Nechte si poradit od odborníků ze společnosti NetDirect, kteří nyní nabízejí členům Hospodářské komory speciální akci.

Články autora Daniel Lupinski

Nejnovější články

Cestovní ruch

Sektor služeb potvrzuje stabilizaci, růst však zůstává křehký

Výsledky sektoru služeb podporují relativně příznivý výhled pro...
Aktuality

Absolventi technických oborů mají na trhu práce velkou výhodu

Studenti maturitních ročníků právě v těchto dnech podávají...
Aktuality

Kam se letos posune vybavení v konferenčních místnostech?

Umělá inteligence vstupuje stále více do pracovních prostor...

Nejnovější Expertní pohled

Aktuality

Absolventi technických oborů mají na trhu práce velkou výhodu

Studenti maturitních ročníků právě v těchto dnech podávají...
Aktuality

Česku chybí strategie udržitelného stavebnictví

Aby výrazně větší přidaná hodnota z českých lesů vznikala...
Expertní pohled

Solární elektrárny v EU vyráběly poprvé více energie než uhelné

Podle zprávy European Electricity Review elektrárny v Evropské...