Sick days jako benefit může využívat 30 % českých zaměstnanců
6. 1. 2025 14:57Situace na trhu práce si žádá zavádění nejrůznějších nadstandardních benefitů, kterými se zaměstnavatelé snaží získat a také udržet své zaměstnance....
Na trhu je nepřeberné množství marketingových agentur a freelancerů, kteří nabízejí marketingové služby. Jak se v nich vyznat, jak najít toho správného a kvalitního marketingového dodavatele a specialistu? To je vskutku nelehká otázka, na kterou neexistuje jedna dokonalá správná odpověď. Nicméně pokusím se vám zde poskytnout několik velmi praktických a užitečných tipů, které vám pomohou usnadnit tento obtížný výběr.
Pokud jste malá začínající firma či živnostník, tak se dozvíte, jak i s malým rozpočtem vybrat kvalitního specialistu či agenturu. Nejzranitelnější skupinou jsou právě malé firmy, které s marketingem teprve začínají, a tak často nevědí, podle čeho vybírat.
Velmi často se právě u malých začínajících firem či živnostníků stává, že si objednají levné služby, ale ve finále jim často marketingová agentura či freelancer neposkytne služby ani v uspokojivé kvalitě. Proto zrovna u těch nejlevnějších služeb buďte velmi opatrní a prověřte si svého dodavatele marketingových služeb, zda opravdu poskytuje služby, které přislíbil.
Každý správný specialista ví, že marketing není exaktní věda. V marketingu není nic dokonalé a přesné, dokonale předvídatelné a opakovatelné. Proto pokud vám nějaká agentura slibuje, že má ten správný recept na okamžité konverze a že vám za 1 000 Kč měsíčně vydělá miliony Kč, zbystřete. To, co funguje u jiného klienta, nemusí fungovat u vás. A opačně, co funguje u vás, nemusí fungovat jinde. Nejen v online marketingu je třeba vyzdvihnout vaše konkurenční výhody, ale také využít různé marketingové kanály a kombinovat je navzájem. Správný marketingový mix vám může pomoci oslovit vaši cílovou skupinu v různých nákupních fázích nejen podle Avinashova frameworku „See – Think – Do – Care“.
Z mých zkušeností vyplývá, že pro důležitá rozhodnutí je třeba mít detailnější analytická data.
Poté je třeba vyzkoušet jednotlivé marketingové kanály, vyhodnotit data z Google Analytics, a stanovit závěry, co se osvědčilo, co se neosvědčilo a na co se příští měsíc zaměřit, co naopak příště utlumit, v jakých dnech je reklama nejvýkonnější a podobně. Pokud vám marketingová agentura či freelancer doporučuje, že určitě musíte hned a bezodkladně začít inzerovat prostřednictvím PPC kampaní, tak opět zbystřete. Zkuste se jich zeptat, jak k tomu přišli a proč právě PPC kampaně a proč zrovna na Googlu, a ne na Seznamu, či na obojím zároveň? Co když je třeba prvně zapracovat například na obsahu či optimalizaci webu? Z mých zkušeností vyplývá, že pro důležitá rozhodnutí je třeba mít detailnější analytická data. Jako první krok doporučuji nasadit pokročilou webovou analytiku Google Analytics, nastavit měření e-commerce dat, cílů, mikro-konverzí, událostí, interního vyhledávání, filtrů… Získáte inspiraci a podrobnější data o výkonu jednotlivých marketingových kanálů a o chování uživatelů na webu. Webová analytika by měla být pro vás jako určitá inspirace a zdroj indicií, na co se zaměřit.
Realita se však může od dat lišit. Je třeba proto analytická data porovnávat s realitou, abyste se nespoléhali pouze na data z Google Analytics, ale k tomu použili i další nástroje, zkušenosti a zdravý podnikatelský úsudek.
Nicméně moje zlaté pravidlo zní, že bez analytiky je to jako „střílet na terč poslepu“. Když vám tedy agentura či freelancer řekne, že mu stačí základní data z Google Analytics, která získává díky vloženému měřícímu kódu do webu, aniž by analytiku podrobněji nakonfiguroval, pak opět zbystřete. V datech mohou vznikat odchylky a nepřesnosti, na základě kterých pak můžete stanovovat chybné úvahy a závěry.